Judėjimas – tai sveikata. Jums reikia dviračio!

Niekas net nedrįstų pagalvoti, jog nežinote straipsnio pavadinime nuskambėjusio pirmojo teiginio. Tai neginčijama aksioma, kurią užtikrintai išpyškintų ir pirmokas. Galiu lažintis, kad antrąjį pavadinime užrašytą teiginį, pavasariui nenumaldomai artėjant, mintyse taip pat sutinkate vis dažniau. Juk pastaruoju metu (pagaliau!) ir Lietuvoje keičiasi požiūris į dviratį, kurį vis daugiau žmonių renkasi ne tik kaip laisvalaikio leidimo, bet ir kaip pagrindinę maršruto namai-darbas-namai transporto priemonę. Tokį sprendimą priėmę ir jo besilaikantys laimi dvigubai – puoselėjama sveikata ir piniginės turinys.

Tik... kaip išsirinkti dviratį? Juk nuo pasiūlos akys ne vienam raibsta. Gali nuskambėti keistokai, tačiau pirmiausiai, ką reikėtų padaryti prieš įsigyjant dviratį, tai išsiaiškinti tikrąją žodžio „dviratis“ reikšmę. Šiuo žodžiu jokiu būdu negalima vadinti daiktų, panašių į dviračius, na tų, kurie pardavinėjami prekybos centruose ir turguose. Kodėl? O gi todėl, kad važiavimas tikru dviračiu visuomet turi teikti malonumą, tikro dviračio remontuoti nereikia nuo kelių iki keliolikos sezonų (priklauso nuo nuvažiuotų kilometrų skaičiaus), o kiekvienas sveikas žmogus be jokių treniruočių tikru dviračiu 30 km per porą valandų numins be didelių pastangų. Su dviračių muliažais iš prekybos centrų bei turgų visa tai nepasiekiama, tad į tokių daiktų ant dviejų ratų net pusę nežiūrėkite.

Gerai, žodžio „dviratis“ reikšmė jau aiški. Ką reikėtų žinoti dar? Visai nedaug – tereikia apsispręsti, kokio tipo dviračio jūs norite. Tiesa, šio sprendimo paprastumą galima prilyginti būsimų abiturientų sprendimui sudarant baigiamųjų egzaminų sąrašą, kuomet septyniolikmečiai daugiau ar mažiau tiksliai privalo nuspėti, ką veiks likusį gyvenimą. Tik neišsigąskite. Jeigu po kurio laiko paaiškės, jog pasirinkote ne sau geriausiai tinkančio tipo dviratį, tikrą dviratį visuomet greitai ir be didelio nuostolio galėsite parduoti. Tai vis dėlto, kokie tie dviračių tipai? Galbūt kiek grubokai, tačiau paprasčiausia dviračius suskirstyti taip:

  • miesto;
  • kalnų;
  • turizmo;
  • sporto;

Paminėtų grupių dviračiai dar skirstomi į smulkesnes šakas, tačiau šįkart ši informacija nėra tokia svarbi. Pakaks žinoti, jog už važiavimą „miesto“ dviračiu kaime ar miške niekas nebaus, su turizmui skirtu dviračiu galima įvažiuoti į (bei nuvažiuoti nuo) kalną ir t.t. Tiesiog konkretus tipas sufleruoja pirminę dviračio paskirtį. Ir taip, jūs esate visiškai teisus (-i), „universalių“ dviračių nebūna*.

Be pirminės dviračio paskirties (t.y. tipo), šie daiktai skiriasi rėmo geometrija, svoriu, sudedamosiomis dalimis (sakoma komponentais), bei, savaime suprantama, kaina. Jeigu ruošiatės įsigyti pirmąjį dviratį, tuomet 9 iš 10 atvejų protingiausias sprendimas būtų pasirinkti „miesto“ tipo dviratį. Šių naujų dviračių kainos (labai subjektyviai) svyruoja nuo 700 Lt iki 1500 Lt, o už 400 Lt – 800 Lt galima įsigyti neblogą, nevogtą (!) dviratį iš antrų rankų.

Prieš atiduodant pinigus būtina apžergti dviratę transporto priemonę ir pasėdėti, pavažiuoti bent kelis šimtus metrų. Sėdėdami ant dviračio turite jausti patogiai, komfortiškai. Sėdėsena neturėtų būti visiškai statmena („L“ formos), mat tokiu atveju visus kelių ir takelių nelygumus „sugers“ jūsų stuburas, o tai, kaip galima numanyti, nėra labai gerai.

Jeigu pirksite naują dviratį, tuomet keliaukite tik į specializuotą parduotuvę (ten visuomet galėsite pasikonsultuoti su specialistu), jeigu naudotą – lieka dviračių skelbimai. Smagių kilometrų!